Raspberry Pi’a İşletim Sisteminin Kurulması - Elektrik Elektronik Projeleri

Post Top Ad

15 Şubat 2016 Pazartesi

Raspberry Pi’a İşletim Sisteminin Kurulması

Raspberry Pi kartlarında dahili veri depolama alanı bulunmamaktadır. Bu yüzden Raspberry Pi için işletim sistemi, önce bir microSD karta kurulmalı ve bu microSD kart üzerinden çalıştırılmalıdır.

microSD karta işletim sistemi kurmak için ilk olarak kartı biçimlendirmeliyiz. Biçimlendirme işlemini SDFormatter programı ile yapmaktayız. Programı https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/ adresinden indirebilirsiniz.

SDFormatter programını temin ettikten sonra, programı açıp “Drive” kısmından microSD kartı seçmeliyiz.

Options butonuna tıklayıp gelen ekranda “FORMAT TYPE”ı “FULL (Erase)” olarak ve “FORMAT SIZE ADJUSTMENT”ı  “ON” olarak seçmeliyiz.

Bu işlemlerden sonra Format butonuna tıklayarak ve gelen uyarıda OK butonuna basarak formatı başlatırız. Format sırasında microSD kartı bilgisayardan çıkarmamalıyız.

Biçimlendirme işlemi bittikten sonra microSD karta işletim sistemini kurabiliriz. Kurulum için Win32 Disk Imager programını kullanmaktayız. Programı http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/ adresinden indirebilirsiniz.

Raspberry Pi’ın kendi sitesinde Raspberry pi kartları için hazırlanmış işletim sistemleri mevcuttur. Ben Linux Debian’dan uyarlama Raspbian işletim sistemini tercih ettim. İşletim sistemini https://www.raspberrypi.org/downloads/raspbian/ adresinden indirebilirsiniz.

Gerekli araçları indirdikten sonra Win32 Disk Imager programını açıyoruz, “Device” kısmından microSD kartımızı ve mavi klasör simgesine tıklayıp Raspbian imaj dosyasını seçiyoruz. Write butonuna tıklayarak işletim sistemini microSD karta yazdırma işlemini başlatıyoruz.

Yazdırma işlemi tamamlandıktan sonra microSD kartı Raspberry Pi’a takıp çalıştırabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad