RASPBERRY Pİ - Elektrik Elektronik Projeleri

Post Top Ad

13 Şubat 2016 Cumartesi

RASPBERRY Pİ

Raspberry Pi Birleşik Krallık'ta Raspberry Pi Vakfı tarafından okullarda bilgisayar bilimini öğretmek amacıyla geliştirilmiş kredi kartı büyüklüğünde tek kartlı bir bilgisayardır[1].

Raspberry Pi kartı, üzerine bir işletim sistemi kurularak kullanılmaktadır. Linux Fedora’dan uyarlanmış Pidora ve Linux Debian’dan uyarlanmış Raspbian işletim sistemleri kartta rahatlıkla çalışmaktadır. Ayrıca kart, Pardus ARM, Arch Linux ARM ve Windows 10 IoT Core işletim sistemlerini de çalıştırabilmektedir [1].

Raspberry Pi kartlarında dahili bellek bulunmadığından işletim sistemi bir microSD karta kurulmaktadır ve Raspberry Pi işletim sistemini bu kart üzerinden çalıştırmaktadır.

Raspberry Pi kartlarında programlanabilir GPIO pinleri mevcuttur. Bu pinler ile Raspberry Pi kartı, elektronik devrelerde kontrol kartı olarak da kullanılabilmektedir. Bu pinler programlanarak dijital giriş/çıkış işlemleri gerçekleştirilebilmekte ve PWM sinyalleri üretilebilmektedir.

Raspberry Pi kartları:
  • Raspberry Pi 1 Model A
  • Raspberry Pi 1 Model A+
  • Raspberry Pi 1 Model B
  • Raspberry Pi 1 Model B+
  • Raspberry Pi 2 Model B
  • Raspberry Pi Zero

Kaynaklar:

      1.      Wikipedia - https://tr.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad